zondag 13 maart 2011

Foei!

Dit blog té lang genegeerd. Ik zal mijn leven beteren :P

Ik ben natuurlijk wel druk geweest met m'n haakwerk, zou dat als excuus kunnen gelden?
Ik heb 3 kerststallen gemaakt.


De figuurtjes, 9 per groep, 27 in totaal,

en het stalletje, wat nog gebeitst moet worden.

Close-up van een groepje.





Ik ben nu bezig om de handgeschreven patronen allemaal netjes over te typen.
En dat kan nog wel even duren, want het is nou niet bepaald mijn favoriete klus :)
Maar ik beloof dat ze allemaal online staan vóór de volgende kerst.



Een paar weken geleden had ik weer wat wol ingeslagen (20% korting!!), en had de bollen even uitgestald op de bank voor een foto.
Beer, die nagenoeg blind is, had het direct in de gaten en wilde meteen zijn frettenplicht doen.
Gelukkig kon ik 'm nog net grijpen voordat hij rollebollend een warboel van de bollen kon maken, en belangrijker nog, zijn geur er op af kon geven..
Een seconde vóór ik hem in z'n kladden grijp...

Trouwens, wat doe je als je wolkist zó vol zit dat er niets meer bijkan?
Kussenhoesjes vullen!! In elke hoes passen precies 8 bollen van 100 gr.
Ik haal de labels eraf, rol ze op en stop ze in het midden van de bol, zo weet ik altijd wat voor garen het is.
 Het kussen een beetje in model kneden en viola....
..een veilig onderkomen voor 8 bollen wol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten